Церковь чтит память преподобного Тита Чудотворца

Русь-Инфо — Агентство статической информации.

Преподобный Тит чудотворец
  • 15 апреля
Рядом с Благовещенским храмом г. Козельска, который, в отличие от других церквей города, почти никогда не закрывался, похоронен подвижник благочестия – молчальник Тит. Сегодня, 2/15 апреля — день его памяти. 
Тит, как сохранилось об этом лишь скудное предание, – родом был из Курска, звания дворянского, чином секретарь. Был ли Тит женат, имел ли детей, тоже осталось безвестным. Он в начале минувшего столетия решился оставить отчизну земную — родной город и присных своих. В средних летах жизни своей, приняв на себя юродство Христа ради, вышел он из родного города и, поменявшись с первым попавшимся ему нищим своей одеждою, в рубищах нищеты удалился в ближайший лес, где и подвизался некоторое время в посте, молитвах и подвигах пустынных, уготовляясь на скорби тесного пути крестоношения и на подвиги терпения. Потом, одушевляемый верою и усердием к святым Божиим, странствовал несколько лет по святым местам, прославленным присутствием нетленных мощей угодников Божиих. Припадая к чудодейственным гробницам их, испрашивал он себе помощь свыше на подвиг, превосходящий меру немощной воли человеческой. Облечённый осенением благодатным, не без Промысла Божия, достиг странник пределов Калужских, и в г. Козельске решился остаться для странствия в царствие небесное, путём молчания и терпения, с непрестанною молитвою к Богу. Особенно возлюбил он в Козельске церковь Благовещения Пресвятыя Богородицы: около двух недель привитал он при ней без крова и жилища, днём присутствуя при всех богослужениях в храме, ночи же проводя в бдении молитвенном в его преддверии. Здесь, у образа страшного суда Божия, начертанного на стене церковной, распростёршись долу, изливал он душу свою в молитве к Богу, забывая о пище и питии и покое телесном. Неведомый странник и его умилённая и постоянная молитва, то в храме, то в его преддверии, вскоре привлекли внимание причта и прихожан Благовещенской церкви: они стали его расспрашивать, как зовётся и откуда к ним пришёл; но на все вопросы странник отвечал молчанием, жестами указывая вопрошавшим, что он глухонемой. Проходя молитвенный свой подвиг под сенью Благовещенской церкви, питался он подаяниями нищелюбцев, видевших в нём человека увечного. Но это вскоре начало тяготить раба Божия, и он не пожелал более пользоваться пищею туне, ибо чувствовал себя ещё в силах для трудов телесных. Придя в дом Благовещенского священника, о. Феодота, молча взялся за вёдра, и наносил воды, потом нарубил дров для домашней потребы священника, и с тех пор стал у него пребывать в совершенном молчании и смирении, исправляя все чёрные работы в доме и на дворе. Неусыпно занимаясь трудами телесными в пользу своих домохозяев, от которых пользовался пищею и жилищем, неусыпно бдел он и в молитвах пред Богом, ежедневно посещал храм Божий при богослужениях, ночи же проводил коленопреклонённый в отведённом ему угле. Долго неведомо было в доме Благовещенского священника имя смиренного и трудолюбивого странника: почитая его глухо немым, домашние о. Феодота долгое время звали его убогим. Но, присматриваясь к жизни и подвигам убогого, о. Феодот убедился, что он весьма богат добродетелями, почему и начал его уважать, как истинного раба Божия. Приметив, что глухота безымянного странника есть только мнимая, потому что всегда откликается он на зов своих домохозяев, о. Феодот пытался неоднократно узнать его имя, но всегда безуспешно. Однажды, взявши церковные святцы, позвал он к себе раба Божья и, присматриваясь к выражению его лица, громким голосом начал перечитывать по святцам имена святых. Когда произнёс он имя св. апостола Тита (25 августа), странник улыбнулся и сделал знак рукой, что тезоименит сему Апостолу. Любил он также, во время совершения о. Феодотом обычного священнического правила пред богослужением, тайно подкрадываться к тому покою, где оно совершалось, и таким образом делаться участником келейной молитвы священнослужителя, которого особенно всегда уважал, нередко выражая ему своё уважение земными поклонами. Домохозяева молчаливого Тита начали также примечать, что с его водворением у них в доме, видимо, почило над ним особое благословение Божие, что и приписывали они молитвенному предстательству столь усердного и неусыпного молитвенника. Уважая всё более и более подвижника Божия, и видя притом всеобщее уважение к нему граждан Козельских, стыдился о. Феодот долее иметь его у себя за работника и умыслил поселить его вблизи Благовещенской церкви в сторожке церковной, поручив ему должность церковного сторожа, как испытанному в благочестии и приверженности к храму Божию. Обрадовался очень раб Божий новому послушанию, соединённому с близостью к храму и в уединённом жилище дающему полный простор молитвенным его упражнениям. Здесь вдали от обычной суеты житейской, неразлучной с бытом семейным, среди которого он жил у о. Феодота, в полной тишине и безмолвии, предался любитель молчания ещё большим подвигам молитвенным. Единственным украшением его хижины служил многочтимый подвижником келейный образ святителя и чудотворца Николая, пред которым от доброхотных подаяний усердствовавших к нему богомольцев теплил он неугасимую лампаду, и пред которым большую часть дня и ночи проводил в коленопреклонённой молитве. Коленопреклонённый на молитве, проводил так целые ночи и в таком положении забывался сонною дремотою. Для отдохновения своего имел он впрочем твёрдую, ничем непокрытую и весьма узкую дубовую скамью с кирпичным изголовьем, в коем поставленные ребром кирпичи вместо покоя, могли причинить лишь болезненное безпокойство телу труженика. Изголовье это, чтобы не слишком бросалось в глаза посетителям его келлии, прикрывал он рогожею, под которою, летним временем, имел обыкновение подкладывать собранные вблизи колкие травы. Пищею подвижнику служила большею частию просфора церковная, которою при всяком богослужении снабжал его почитавший о. Феодот, или же грошёвая булка, либо калач, которые и вкушал с кружкою воды и небольшим количеством соли. От тёплых варёных снедей, елея, вина и молочной пищи, со времени переселения в сторожку церковную, Тит отказался, а если и принимал от приносивших что либо из подобных снедей, то лишь для того, чтобы накормить ими потом собиравшихся у церкви нищих, имевших у него нередко кров и трапезу. Обыкновенною одеждою Тита был худенький кафтан из крестьянского сукна, опоясанный верёвочкою, и длинная холщёвая рубаха с косым воротом. На ногах носил лапти, летним же временем по большей части ходил босым. Всегда почти видели его с открытою головою, и в этом не стеснялся он ни стужею зимы, ни зноем лета. Почитавшие Тита жители Козельска нередко дарили ему приличную одежду и обувь; но вещи эти всегда очень скоро переходили к нищим, а подвижник по прежнему прикрывал тело своё известным всем кафтанчиком со многими заплатами. Заметно было впрочем, что, несмотря на убожество одежды своей, соблюдал он всегда в ней опрятность и чистоту, равно как и в келлии своей, в которой никогда не было видно безпорядка; все вещи в ней: лопатка, топор для рубки дров, метла для подметания церкви и церковного погоста, железная кружка и ведро для воды,—всё это всегда стояло у него в порядке на своём месте. Летним временем любил подвижник, под предлогом охраны, проводить ночи у притвора церковного в коленопреклонённой молитве пред изображённою там иконою Страшного суда. Уважали столь умиленного молитвенника посетители Благовещенской церкви и, присутствуя там за службами церковными, имели обычай, проходя мимо коленопреклонённого Тита, класть возле него от усердия своего деньги и вещи, с записками имён о здравии или за упокой. Положив приношение своё, быстро удалялись богомольцы, чтобы любопытством своим не нарушить молитвенной сосредоточенности подвижника, который, при молитве своей, видимо отрешался от всего земного. Приношения подобных благотворителей Тит обыкновенно расточал нищим, а деньги с записками имён отдавал о. Феодоту, для служения по ним молебнов и панихид, за которыми усердно молился за благотворителей своих. Мало что оставлял он иногда из этих денег для неугасимой лампады пред келейною своею иконою и для дневного своего пропитания. Никогда ни у кого ничего не просил и всегда устранялся случаев получать явные подаяния в качестве неимущего. Молчаливый Тит очень часто говел и приобщался Святых Христовых Таин. Проведши пред исповедью целую седмицу в строгом посте и усиленных молитвенных бдениях, брал он незажжённую свечу и подходил с нею к о. Феодоту по окончании утреннего богослужения, что означало желание его исповедаться. Безмолвная исповедь молчальника, сопровождалась всегда слезами и рыданиями: прочитав вслух исповедующегося последование к исповеди и молитву исповедания грехов, о. Феодот давал ему обычное разрешение и затем прочитывал ему последование ко Святому Причащению. К Святым Христовым Тайнам Тит тоже приступал с особенным умилением и многими слезами, после чего задумчивое всегда лицо его цвело особенною радостью, взоры же и кроткая улыбка выражали благодатное состояние его души. Некоторые знамения удостоверяли, что молитвы молчаливого подвижника были благоприятны Богу: о. Феодот имел престарелого родителя, заштатного и вдового священника о. Иосифа, который, переселившись к сыну, пожелал жить поближе к церкви, для чего и пристроил для него о. Феодот отдельный покой к сторожке церковной. Поселившись там, о. Иосиф сделался ближайшим соседом молчаливого Тита, свидетелем постоянных молитвенных его подвигов. По словам о. Иосифа, неоднократно слышалось ему в ночное время в келлии Тита необыкновенно сладостное пение церковное, как бы многих голосов, певших согласно некую Божественную песнь. Проснувшись однажды при этом пении, подвигаемый любопытством, о. Иосиф тихо встал с ложа своего и подошёл к стеклянной двери, разделявшей покой его с келлиею Тита. Пение мгновенно прекратилось, и он увидел сквозь дверь только одного Тита, коленопреклонённо молившегося пред своею иконою. В другой раз, тоже ночью, был разбужен о. Иосиф необыкновенным светом и благоуханием, которые разливались из келлии молчальника. Устрашённый этим необычайным явлением, трепеща всеми членами, подошёл опять старец к двери Титовой, и по-прежнему лишь одного его увидел молящимся на коленях, осеняемым тусклым светом неугасимой его лампады. Слышанное и виденное им хранил благочестивый старец в глубине своей души, и только пред кончиною своею передал о том сыну своему о. Феодоту и некоторым другим благочестивым людям Козельска. Почувствовав приближение кончины своей, Тит знаками просил позвать к нему о. Феодота. Когда тот пришёл к нему, молчальник ясно и чисто произнёс: «Исповедуй меня и причасти Святых Таин, ибо близится мой конец». Изумлённый такою нечаянностью, с благоговением принял он от него первую изустную исповедь, затем причастил умирающего Святых Христовых Таин и напутствовал его таинством Елеосвящения. Поблагодарив о. Феодота за всегдашние его к нему благодеяния, Тит просил о поминовении его при совершении им Божественной литургии – в знак же своих о нём загробных молитв подарил он о. Феодоту единственное сокровище своё – келейную свою икону святителя Христова Николая, бывшую неразлучною спутницею труженической его жизни. Труженическое тело подвижника, опрятанное о. Феодотом с некоторыми усердными к нему жителями Козельска, по совершении обычного погребения христианского, на которое собрался почти весь город, было предано земле в ограде Благовещенской церкви, невдалеке от места его подвигов. По свидетельству очевидцев, помнивших раба Божия,—был он роста среднего, сутуловат и худ телом от постоянного поста и молитвенных бдений – волосы имел тёмные с проседью, длинные и гладкие, закрывавшие большую часть его лица, бороду окладистую, глаза карие, припухшие от частых слёз, лицо смугловатое, как бы елеем умащённое, с выражением умилительным и приятным. Жил он и скончался в первой половине минувшего столетия, имея от роду лет около 50 ти. И по сей день в Благовещенском храме совершаются панихиды по блаженному Титу, молчальнику Козельскому, и по его святым молитвам многие христиане получают помощь и благодать от Бога.
 
Оптина Пустынь — живая летопись
  • Комментарии [0]

Память преподобного отца нашего Тита чудотворца

Жития святых / Апрель / 2 апреля

 Блаженный отец наш Тит, с юных лет возлюбивший Христа и возненавидевший мир, подвизался в киновии. Приняв на себя образ иноческий, он с великим терпением проходил здесь скорбный и тернистой путь жития иноческого. За свою великую добродетель смирение и послушание, в которой преподобный Тит превосходил всех братий той киновии, он был возведен в сан пресвитера, — пастыря словесных овец.

  Преподобный Тит был преисполнен великой любви к своим ближним. Сохраняя себя чистым и душевно, и телесно с самого юного возраста, святой Тит являлся как бы Ангелом Божиим на земле. За свою добродетельную жизнь преподобный Тит был удостоен от Бога дара чудотворения. Сияя добродетелями иноческого жития, святой Тит был в тоже время непоколебимым столпом православия, так как ревностно защищал святую Церковь от нападков на нее еретиков-иконоборцев. Пожив достаточно и указав своим последователям достойный подражания образец жития постнического, преподобный Тит с миром отошел ко Господу.

  По житиям Димитрия Ростовского

Нашли ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter
          ↑

Может быть интересным

читайте также
27 сентября Память преподобного Игнатия
22 сентября Память преподобного Ионы пресвитера
15 сентября Память святого Филофея, пресвитера и чудотворца
27 октября Житие преподобного Нестора летописца
15 октября Память святого Савина епископа Катанского
11 октября Житие преподобного Феофана исповедника и творца канонов
5 октября Житие преподобного Иеремии Печерского
24 ноября Память преподобного Симона Сойгинского
17 ноября Память преподобного Лазаря Писца
12 ноября Память преподобного Нила Постника
5 ноября Память святого Григория, епископа Александрийского
28 мая Память преподобного отца нашего Никиты, епископа Халкидонского
26 мая Память преподобного отца нашего Иоанна Психаита
20 июля Память преподобного отца нашего Авраамия Чухломского, Галичского чудотворца
7 июля Память преподобного отца нашего Фомы Малеина
1 июля Память преподобного отца нашего Петра
9 декабря Память преподобного Стефана Новосиятеля
9 декабря Память преподобного Софрония, архиепископа Кипрского
28 августа Память преподобного отца нашего Саввы Крыпецкого, псковского чудотворца
3 августа Преподобных Далмата, Исаакия и Фавста
29 апреля Память преподобного отца нашего Мемнона чудотворца
20 апреля Память преподобного отца нашего Анастасия, игумена Синайской горы
19 апреля Память преподобного отца нашего Иоанна Ветхопещерника
19 апреля Память преподобного отца нашего Георгия Исповедника, епископа Антиохии Писидийской
18 апреля Память святого отца нашего Космы Исповедника, епископа Халкидонского, и преподобного Авксентия
18 апреля Память преподобного отца нашего Иоанна, ученика святого Григория Декаполита
12 апреля Память преподобного отца нашего Василия Исповедника, епископа Парийского
7 апреля Память преподобного отца нашего Георгия Исповедника, митрополита Митиленского
5 апреля Память преподобного отца нашего Платона исповедника
2 апреля Преп. Тита чудотворца, пресвитера

Реклама

Информация

Для того чтобы оставлять комментарии вам необходимо зарегистрироваться и/или авторизоваться

Канон святому преподобному Титу

Припев:
Преподо́бне о́тче Ти́те, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память:
15 апреля (02 апреля ст. ст.)

Глас 8.

  • Гражданский
  • Церковнославянский
  • Житие
  • Иконы

Пе́снь 1.

Ирмо́с:
Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Всего́ мя́, страстьми́ плотски́ми лю́те угле́бша и истле́вша сластьми́, сокро́вище сы́й безстра́стия, Ти́те, моли́твами твои́ми спаси́.

Боже́ственное Ду́ха избра́ние, Бо́гу прине́слся еси́ от пеле́н ма́терних и Неискусому́жныя Богоро́дицы таи́нник и служи́тель бы́л еси́.

Я́ко воздержа́ния сла́дость сса́в, отри́нул еси́ го́ресть страсте́й, отону́дуже па́че ме́да и со́та, о́тче, наслажда́еши ду́ши на́ша.

Но́ваго я́ко Па́влова тя́ ученика́, Ти́те, восхваля́ем: о́наго бо ревни́тель подвиго́в показа́лся еси́, богоблаже́нне, и с ни́м венцы́ восприя́л еси́.

Богоро́дичен:
Сло́во Безма́терне из Отца́, безо́тчее сие́ в после́дняя богому́жно родила́ еси́, еди́на Богома́ти, я́ко превы́шши всея́ тва́ри.

Пе́снь 3.

Ирмо́с:
Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ Све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Ми́ро освяще́ния от по́стнических, преподо́бне, арома́т, весьма́ сложи́лся еси́ в воню́ благоуха́ния Бо́гу.

Ору́жие — воздержа́ние и щи́т — моли́тву, преподо́бне, име́я при́сно, нача́ла тмы́, обличи́в, посрами́л еси́.

В зако́нех поще́ния поуча́яся, стра́сти погрузи́л еси́, я́коже други́я фараони́ты, пото́ком сле́з твои́х.

Богоро́дичен:
Ми́лостива бы́ти мне́ молю́ при́сно, Влады́чице, Твои́ми моли́твами из Тебе́ Рожде́ннаго, в де́нь Су́дный.

Седа́лен, гла́с 1.

Пости́вся на земли́, я́ко безпло́тен, Ти́те, умори́л еси́ врага́ и низложи́л еси́ вку́пе собо́р ересе́й правосла́вными твои́ми уче́нии. Те́мже, дне́сь всесвяту́ю твою́ па́мять пра́зднующе, ра́достно воспева́ем тебе́ Возвели́чившаго.

Богоро́дичен:
Упова́ние христиа́н, Пресвята́я Де́во, Его́же родила́ еси́, Бо́га, па́че ума́ же и сло́ва, непреста́нно моли́ с вы́шними си́лами пода́ти оставле́ние грехо́в на́ших все́х и исправле́ние жития́ ве́рою и любо́вию при́сно Тя́ сла́вящим.

Крестобогоро́дичен:
Нескве́рная А́гница, А́гнца и Па́стыря, пове́шена на дре́ве, ме́ртва зря́щи, пла́чущи, веща́ше, ма́терски восклица́ющи: ка́ко претерплю́ Твое́, е́же па́че сло́ва, Сы́не Мо́й, сни́тие и во́льныя стра́сти, Бо́же Преблаги́й?

Пе́снь 4.

Ирмо́с:
Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Гное́ние, блаже́нне, грехо́вное все́ оплева́л еси́ и стрело́ю воздержа́ния де́монския полки́ уязви́л еси́.

Чистоты́ жела́нием ду́шу уязви́в, те́пле после́довал еси́ Христу́ и вше́л еси́ в черто́г сла́вы, всеблаже́нне.

Я́ко цветни́к благоуха́ннейший и доброде́телей ра́й одушевле́н, воздержа́нием процве́л еси́, и́мже вся́ пита́еши, честву́ющия тя́.

Законополо́жника воздержа́ния и неле́стный о́браз кро́тости, я́ко Моисе́я тя́ и Дави́да, вои́стинну стяжа́вше вси́, о́тче, ублажа́ем.

Богоро́дичен:
Херуви́м превы́шшу Тя́ и серафи́м, пое́м, Всенепоро́чная, Его́же бо трепе́щут вся́ческая, пло́тию Влады́ку носи́ла еси́ на объя́тиих Твои́х.

Пе́снь 5.

Ирмо́с:
Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя́, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Угаси́в вся́ стра́сти росо́ю подвиго́в твои́х, Ти́те блаже́нне, бога́тно вже́г огне́м любве́ и ве́ры воздержа́ния свети́льник, и просвеще́ние безстра́стия, и дне́ сы́н бы́л еси́.

Ве́ры гро́зд боже́ственным возде́ланием, о́тче, воспита́л еси́, и в точи́ла вложи́л еси́, и изгне́л еси́ боле́зньми воздержа́ния и, ча́шу испо́лнив духо́вную поще́ния, весели́ши сердца́ ста́да твоего́.

Претерпе́в до́блественне прило́ги и ра́ны неви́димых вра́г, показа́лся еси́ сто́лп терпе́ния, утвержда́я ста́до твое́ па́лицею боже́ственною на па́житех воздержа́ния и на воде́ воспита́я, блаже́нне.

Богоро́дичен:
Я́ко приста́нище Тя́ вси́, сте́ну, и утвержде́ние, и предста́тельницу на́м, и к Ца́рствию непосты́дный вхо́д иму́ще, наде́жди на́шея не отпа́сти, мо́лимся, ма́терними Твои́ми мольба́ми, Всенепоро́чная.

Пе́снь 6.

Ирмо́с:
Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Разруши́в страсте́й мглу́ и мра́чную тму́, де́нь восто́ка и све́т во стезя́х твои́х возсия́л еси́, преподо́бне, от мно́гих по́двиг и бе́д, су́щих по ве́ре.

Весьма́ изступи́л еси́ к Бо́гу жела́нием воздержа́ния, ми́р оста́вив, и миродержа́теля восхи́тил еси́, богоприя́тне, преми́рнаго Ца́рства наслажде́ние.

Собра́л еси́ в души́ боже́ственное бога́тство Ду́ха: непоро́чную моли́тву, чистоты́ целому́дрие, бде́ние спротяже́нное, воздержа́ния боле́зни, и́миже до́м позна́лся еси́ Бо́га.

Ве́щи до́льния, му́дре, прете́кл еси́ ху́дость, невеще́ственною же моли́твою у́м впери́л еси́ и вы́шняго прия́тия насле́дник яви́лся еси́ жития́ соверше́нством.

Богоро́дичен:
Зачала́ еси́ вои́стинну Боже́ственное Сло́во во утро́бе Твое́й и Сие́ преесте́ственно, Всенепоро́чная, родила́ еси́, Его́же моли́твами уми́лостиви от бе́д вся́ изба́вити рабы́ Твоя́.

Конда́к, гла́с 4.

Жития́ молву́ оста́вил еси́ и ти́хо, все́ житие́ твое́ пожи́в, му́дре, к Бо́гу преше́л еси́, чудоно́сне о́тче на́ш, Ти́те преподо́бне.

Пе́снь 7.

Ирмо́с:
От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Не оскверни́вся грехми́, река́ воздержа́ния, о́тче, показа́лся еси́ на́м, стра́сти потопля́я и скве́рну очища́я вопию́щих ве́рно: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Ны́не с невеще́ственными ли́ки бесе́дуя, богоблаже́нне, и све́тлости вы́шняго гоще́ния непреста́нно наслажда́яся, уще́дри пою́щия: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Во испове́дании ве́ры, о́тче, пре́был еси́ невра́щен, Христа́ бо вообража́я пло́тию и напису́я, покланя́ешися и зове́ши: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Иису́са Влады́ки на телеси́, о́тче, нося́ я́звы, и мене́, уя́звеннаго стрело́ю велиа́ра, уврачу́й, зову́ща: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен:
Па́че естества́ и сло́ва Влады́ку все́х чревоноси́ла еси́ и пита́еши от сосе́ц Твои́х, все́м благовре́менную уготовля́юща трапе́зу, Его́же приле́жно, Чи́стая, о на́с моли́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с:
Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и а́нгельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Сто́лп тя́ вдохнове́н я́ко вои́стинну, и о́браз воздержа́ния, о́тче, стяжа́вше, вси́ твою́ па́мять честву́ем по до́лгу.

Ли́к ра́дуется мона́шествующих, и лику́ет преподо́бных собо́р и пра́ведных: вене́ц бо досто́йно с си́ми прия́л еси́.

Укра́шен доброде́тельми, в черто́зе неизрече́нныя сла́вы восклони́лся еси́, пе́снь воспева́я Христу́ во ве́ки вся́.

Оде́ждею свяще́нною оде́явся и соверша́я же́ртвы безкро́вныя, же́ртва прине́слся еси́ Бо́гу во ве́ки.

Богоро́дичен:
Во утро́бе Твое́й су́щаго пре́жде Тебе́ заче́нши, Богома́ти Чи́стая Де́во, родила́ еси́ несказа́нно Бо́га и Царя́.

Пе́снь 9.

Ирмо́с:
Чи́стую сла́вно почти́м, лю́дие, Богоро́дицу, о́гнь Божества́ прии́мшую во чре́ве неопа́льно, пе́сньми велича́ем.

Вра́чь неду́гующих во страсте́х от Бо́га показа́лся еси́, потреби́тель же, блаже́нне, и отгони́тель лука́вых де́монов, те́мже тя́ блажи́м.

Зе́млю я́ко тле́ния жили́ще оста́вил еси́, о́тче, и в зе́млю всели́лся еси́ кро́тких, и с ни́ми ра́дуешися, боже́ственныя наслажда́яся сла́дости.

Уста́в непоро́чен ве́ры и воздержа́ния о́браз иму́ще по́двиги твоя́, непреста́нно Зижди́теля в пе́снех велича́ем.

Дне́сь де́нь пра́здничный, созыва́ет бо Ти́т мона́шествующих стада́ на ликова́ние духо́вное и чрежде́ние и пи́щу нетле́нныя жи́зни.

Богоро́дичен:
В Тя́ всели́выйся, Всенепоро́чная, роди́ся, И́же пе́рвее родонача́льным злонра́вно запе́нша, человекоуби́йцу низложи́в, и вся́ ны́ спасе́.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ:
Во́дꙋ проше́дъ ꙗ҆́кѡ сꙋ́шꙋ, и҆ є҆гѵ́петскагѡ ѕла̀ и҆збѣжа́въ, і҆и҃льтѧнинъ вопїѧ́ше: и҆зба́вителю и҆ бг҃ꙋ на́шемꙋ пои́мъ.

Всего́ мѧ̀ страстьмѝ плотски́ми лю́тѣ ᲂу҆глѣ́бша, и҆ и҆стлѣ́вша сластьмѝ, сокро́вище сы́й безстра́стїѧ, ті́те, моли́твами твои́ми спасѝ.

Бжⷭ҇твенное дх҃а и҆збра́нїе бг҃ꙋ прине́слсѧ є҆сѝ ѿ пеле́нъ ма́тернихъ, и҆ неискꙋсомꙋ́жныѧ бцⷣы таи́нникъ и҆ слꙋжи́тель бы́лъ є҆сѝ.

Ꙗ҆́кѡ воздержа́нїѧ сла́дость сса́въ, ѿри́нꙋлъ є҆сѝ го́ресть страсте́й: ѿѻнꙋ́дꙋже па́че ме́да и҆ со́та, ѻ҆́ч҃е, наслажда́еши дꙋ́шы на́шѧ.

Но́ваго ꙗ҆́кѡ па́ѵлова тѧ̀ ᲂу҆ченика̀, ті́те, восхвалѧ́емъ: ѻ҆́нагѡ бо ревни́тель подвигѡ́въ показа́лсѧ є҆сѝ, бг҃облаже́нне, и҆ съ ни́мъ вѣнцы̀ воспрїѧ́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ:
Сло́во безма́терне и҆зъ ѻ҆ц҃а̀, без̾ѻ́тчее сїѐ въ послѣ̑днѧѧ бг҃омꙋ́жнѡ родила̀ є҆сѝ, є҆ди́на бг҃ома́ти, ꙗ҆́кѡ превы́шши всеѧ̀ тва́ри.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ:
Ты̀ є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе притека́ющихъ къ тебѣ̀, гдⷭ҇и, ты̀ є҆сѝ свѣ́тъ ѡ҆мраче́нныхъ, и҆ пое́тъ тѧ̀ дꙋ́хъ мо́й.

Мѵ́ро ѡ҆свѧще́нїѧ ѿ по́стническихъ, прпⷣбне, а҆рѡма̑тъ весьма̀ сложи́лсѧ є҆сѝ, въ воню̀ бл҃гоꙋха́нїѧ бг҃ꙋ.

Ѻ҆рꙋ́жїе воздержа́нїе и҆ щи́тъ моли́твꙋ, прпⷣбне, и҆мѣ́ѧ при́снѡ, нача̑ла тмы̀ ѡ҆бличи́въ, посрами́лъ є҆сѝ.

Въ зако́нѣхъ поще́нїѧ поꙋча́ѧсѧ, стра̑сти погрꙋзи́лъ є҆сѝ, ꙗ҆́коже дрꙋгі̑ѧ фараѡни̑ты, пото́комъ сле́зъ твои́хъ.

Бг҃оро́диченъ:
Ми́лостива бы́ти мнѣ̀, молю̀ при́снѡ, влⷣчце, твои́ми моли́твами, и҆зъ тебє̀ рожде́ннаго въ де́нь сꙋ́дный.

Сѣда́ленъ, гла́съ а҃.

Пости́всѧ на землѝ, ꙗ҆́кѡ безпло́тенъ, ті́те, ᲂу҆мори́лъ є҆сѝ врага̀ и҆ низложи́лъ є҆сѝ вкꙋ́пѣ собо́ръ є҆ресе́й правосла́вными твои́ми ᲂу҆чє́нїи. тѣ́мже дне́сь всесвѧтꙋ́ю твою̀ па́мѧть пра́зднꙋюще, ра́достнѡ воспѣва́емъ тебѐ возвели́чившаго.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ, бг҃оро́диченъ:
Оу҆пова́нїе хрⷭ҇тїа́нъ, прест҃а́ѧ дв҃о, є҆го́же родила̀ є҆сѝ бг҃а, па́че ᲂу҆ма́ же и҆ сло́ва, непреста́ннѡ молѝ съ вы́шними си́лами, пода́ти ѡ҆ставле́нїе грѣхѡ́въ на́шихъ всѣ́хъ, и҆ и҆справле́нїе житїѧ̀ вѣ́рою и҆ любо́вїю при́снѡ тѧ̀ сла́вѧщымъ.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ:
Нескве́рнаѧ а҆́гница, а҆́гнца и҆ па́стырѧ повѣ́шена на дре́вѣ ме́ртва зрѧ́щи, пла́чꙋщи вѣща́ше, мт҃рски восклица́ющи: ка́кѡ претерплю̀ твоѐ, є҆́же па́че сло́ва, сн҃е мо́й, сни́тїе, и҆ вѡ́льныѧ стрⷭ҇ти, бж҃е пребл҃гі́й;

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ:
Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бжⷭ҇тво̀.

Гное́нїе, бл҃же́нне, грѣхо́вное всѐ ѡ҆плева́лъ є҆сѝ и҆ стрѣло́ю воздержа́нїѧ дє́мѡнскїѧ полкѝ ᲂу҆ѧзви́лъ є҆сѝ.

Чистоты̀ жела́нїемъ дꙋ́шꙋ ᲂу҆ѧзви́въ, те́плѣ послѣ́довалъ є҆сѝ хрⷭ҇тꙋ̀ и҆ вше́лъ є҆сѝ въ черто́гъ сла́вы, всебл҃же́нне.

Ꙗ҆́кѡ цвѣтни́къ бл҃гоꙋха́ннѣйшїй и҆ добродѣ́телей ра́й ѡ҆дꙋшевле́нъ, воздержа́нїемъ процвѣ́лъ є҆сѝ, и҆́мже всѧ̑ пита́еши чествꙋ́ющыѧ тѧ̀.

Законополо́жника воздержа́нїѧ и҆ неле́стный ѻ҆́бразъ кро́тости, ꙗ҆́кѡ мѡѷсе́а тѧ̀ и҆ дв҃да вои́стиннꙋ стѧжа́вше всѝ, ѻ҆́ч҃е, ᲂу҆блажа́емъ.

Бг҃оро́диченъ:
Херꙋві̑мъ превы́шшꙋ тѧ̀ и҆ серафі̑мъ, пое́мъ, всенепоро́чнаѧ: є҆гѡ́же бо трепе́щꙋтъ всѧ́чєскаѧ, пло́тїю влⷣкꙋ носи́ла є҆сѝ на ѡ҆б̾ѧ́тїихъ твои́хъ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ:
Вскꙋ́ю мѧ̀ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ ѿ лица̀ твоегѡ̀, свѣ́те незаходи́мый, и҆ покры́ла мѧ̀ є҆́сть чꙋжда́ѧ тма̀ ѻ҆каѧ́ннаго; но ѡ҆брати́ мѧ, и҆ къ свѣ́тꙋ за́повѣдей твои́хъ пꙋти̑ моѧ̑ напра́ви, молю́сѧ.

Оу҆гаси́въ всѧ̑ стра̑сти росо́ю по́двигѡвъ твои́хъ, ті́те бл҃же́нне, бога́тнѡ вже́гъ ѻ҆гне́мъ любвѐ и҆ вѣ́ры воздержа́нїѧ свѣти́льникъ, и҆ просвѣще́нїе безстра́стїѧ, и҆ днѐ сы́нъ бы́лъ є҆сѝ.

Вѣ́ры гро́здъ, бжⷭ҇твеннымъ воздѣ́ланїемъ, ѻ҆́ч҃е, воспита́лъ є҆сѝ, и҆ въ точи̑ла вложи́лъ є҆сѝ, и҆ и҆згне́лъ є҆сѝ болѣ́зньми воздержа́нїѧ, и҆ ча́шꙋ и҆спо́лнивъ дꙋхо́внꙋю поще́нїѧ, весели́ши сердца̀ ста́да твоегѡ̀.

Претерпѣ́въ до́блественнѣ прило́ги и҆ ра̑ны неви́димыхъ вра̑гъ, показа́лсѧ є҆сѝ сто́лпъ терпѣ́нїѧ, ᲂу҆твержда́ѧ ста́до твоѐ па́лицею бжⷭ҇твенною на па́житѣхъ воздержа́нїѧ, и҆ на водѣ̀ воспита́ѧ, бл҃же́нне.

Бг҃оро́диченъ:
Ꙗ҆́кѡ приста́нище тѧ̀ всѝ, стѣ́нꙋ и҆ ᲂу҆твержде́нїе, и҆ предста́тельницꙋ на́мъ, и҆ къ црⷭ҇твїю непосты́дный вхо́дъ и҆мꙋ́ще, наде́жди на́шеѧ не ѿпа́сти, мо́лимсѧ, мт҃рними твои́ми мольба́ми, всенепоро́чнаѧ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ:
Ѡ҆чи́сти мѧ̀, сп҃се, мнѡ́га бо беззакѡ́нїѧ моѧ̑, и҆ и҆зъ глꙋбины̀ ѕѡ́лъ возведѝ, молю́сѧ: къ тебѣ́ бо возопи́хъ, и҆ ᲂу҆слы́ши мѧ̀, бж҃е спасе́нїѧ моегѡ̀.

Разрꙋши́въ страсте́й мглꙋ̀ и҆ мра́чнꙋю тмꙋ̀, де́нь восто́ка и҆ свѣ́тъ во стезѧ́хъ твои́хъ, возсїѧ́лъ є҆сѝ, прпⷣбне, ѿ мно́гихъ пѡ́двигъ и҆ бѣ́дъ сꙋ́щихъ по вѣ́рѣ.

Весьма̀ и҆зстꙋпи́лъ є҆сѝ къ бг҃ꙋ жела́нїемъ воздержа́нїѧ, мі́ръ ѡ҆ста́вивъ и҆ мїродержа́телѧ восхи́тилъ є҆сѝ, бг҃опрїѧ́тне, премі́рнагѡ црⷭ҇тва наслажде́нїе.

Собра́лъ є҆сѝ въ дꙋшѝ бжⷭ҇твенное бога́тство дх҃а, непоро́чнꙋю моли́твꙋ, чистоты̀ цѣломꙋ́дрїе, бдѣ́нїе спротѧже́нное, воздержа́нїѧ болѣ̑зни, и҆́миже до́мъ позна́лсѧ є҆сѝ бг҃а.

Ве́щи до́льнїѧ, мꙋ́дре, прете́клъ є҆сѝ хꙋ́дость, невеще́ственною же моли́твою ᲂу҆́мъ впери́лъ є҆сѝ, и҆ вы́шнѧгѡ прїѧ́тїѧ наслѣ́дникъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ житїѧ̀ соверше́нствомъ.

Бг҃оро́диченъ:
Зачала̀ є҆сѝ вои́стиннꙋ бжⷭ҇твенное сло́во во ᲂу҆тро́бѣ твое́й, и҆ сїѐ преесте́ственнѡ, всенепоро́чнаѧ, родила̀ є҆сѝ: є҆го́же моли́твами ᲂу҆ми́лостиви, ѿ бѣ́дъ всѧ̑ и҆зба́вити рабы̑ твоѧ̑.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Житїѧ̀ молвꙋ̀ ѡ҆ста́вилъ є҆сѝ, и҆ ти́хѡ всѐ житїѐ твоѐ пожи́въ, мꙋ́дре, къ бг҃ꙋ преше́лъ є҆сѝ, чꙋдоно́сне ѻ҆́ч҃е на́шъ ті́те прпⷣбне.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ:
Ѿ і҆ꙋде́и доше́дше, ѻ҆́троцы въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀ вѣ́рою трⷪ҇ческою пла́мень пе́щный попра́ша пою́ще: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Не ѡ҆скверни́всѧ грѣхмѝ, рѣка̀ воздержа́нїѧ, ѻ҆́ч҃е, показа́лсѧ є҆сѝ на́мъ, стра̑сти потоплѧ́ѧ и҆ скве́рнꙋ ѡ҆чища́ѧ вопїю́щихъ вѣ́рнѡ: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Ны́нѣ съ невеще́ственными ли́ки бесѣ́дꙋѧ, бг҃облаже́нне, и҆ свѣ́тлости вы́шнѧгѡ гоще́нїѧ непреста́ннѡ наслажда́ѧсѧ, ᲂу҆ще́дри пою́щыѧ: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Во и҆сповѣ́данїи вѣ́ры, ѻ҆́ч҃е, пре́былъ є҆сѝ невра́щенъ, хрⷭ҇та́ бо воѡбража́ѧ пло́тїю, и҆ написꙋ́ѧ покланѧ́ешисѧ, и҆ зове́ши: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

І҆и҃са влⷣки на тѣлесѝ, ѻ҆́ч҃е, носѧ̀ ꙗ҆́звы, и҆ менѐ, ᲂу҆ѧ́звеннаго стрѣло́ю велїа́ра, ᲂу҆врачꙋ́й, зовꙋ́ща: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ:
Па́че є҆стества̀ и҆ сло́ва влⷣкꙋ всѣ́хъ чревоноси́ла є҆сѝ, и҆ пита́еши ѿ сосє́цъ твои́хъ, всѣ̑мъ бл҃говре́меннꙋю ᲂу҆готовлѧ́юща трапе́зꙋ. є҆го́же прилѣ́жнѡ, чⷭ҇таѧ, ѡ҆ на́съ молѝ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ:
Цр҃ѧ̀ нбⷭ҇наго, є҆го́же пою́тъ вѡ́и а҆́гг҃льстїи, хвали́те и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Сто́лпъ тѧ̀ вдохнове́нъ, ꙗ҆́кѡ вои́стиннꙋ, и҆ ѻ҆́бразъ воздержа́нїѧ, ѻ҆́ч҃е, стѧжа́вше, всѝ твою̀ па́мѧть чествꙋ́емъ по до́лгꙋ.

Ли́къ ра́дꙋетсѧ мона́шествꙋющихъ, и҆ ликꙋ́етъ прпⷣбныхъ собо́ръ и҆ пра́ведныхъ: вѣне́цъ бо досто́йнѡ съ си́ми прїѧ́лъ є҆сѝ.

Оу҆кра́шенъ добродѣ́тельми, въ черто́зѣ неизрече́нныѧ сла́вы восклони́лсѧ є҆сѝ, пѣ́снь воспѣва́ѧ хрⷭ҇тꙋ̀ во вѣ́ки всѧ̑.

Ѻ҆де́ждею свѧще́нною ѡ҆дѣ́ѧвсѧ, и҆ соверша́ѧ жє́ртвы безкрѡ́вныѧ, же́ртва прине́слсѧ є҆сѝ бг҃ꙋ во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ:
Во ᲂу҆тро́бѣ твое́й сꙋ́щаго пре́жде тебє̀ заче́нши, бг҃ома́ти чⷭ҇таѧ дв҃о, родила̀ є҆сѝ несказа́ннѡ бг҃а и҆ цр҃ѧ̀.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ:
Чи́стꙋю сла́внѡ почти́мъ, лю́дїе, бцⷣꙋ, ѻ҆́гнь бжⷭ҇тва̀ прїи́мшꙋю во чре́вѣ неѡпа́льнѡ, пѣ́сньми велича́емъ.

Вра́чь недꙋ́гꙋющихъ во страсте́хъ ѿ бг҃а показа́лсѧ є҆сѝ, потреби́тель же, бл҃же́нне, и҆ ѿгони́тель лꙋка́выхъ де́мѡнѡвъ: тѣ́мже тѧ̀ блажи́мъ.

Зе́млю ꙗ҆́кѡ тлѣ́нїѧ жили́ще ѡ҆ста́вилъ є҆сѝ, ѻ҆́ч҃е, и҆ въ зе́млю всели́лсѧ є҆сѝ кро́ткихъ, и҆ съ ни́ми ра́дꙋешисѧ, бжⷭ҇твенныѧ наслажда́ѧсѧ сла́дости.

Оу҆ста́въ непоро́ченъ вѣ́ры, и҆ воздержа́нїѧ ѻ҆́бразъ и҆мꙋ́ще по́двиги твоѧ̑, непреста́ннѡ зижди́телѧ въ пѣ́снехъ велича́емъ.

Дне́сь де́нь пра́здничный, созыва́етъ бо ті́тъ мона́шествꙋющихъ стада̀ на ликова́нїе дꙋхо́вное и҆ чрежде́нїе, и҆ пи́щꙋ нетлѣ́нныѧ жи́зни.

Бг҃оро́диченъ:
Въ тѧ̀ всели́выйсѧ, всенепоро́чнаѧ, роди́сѧ, и҆́же пе́рвѣе родонача̑льнымъ ѕлонра́внѡ запе́нша, человѣкоꙋбі́йцꙋ низложи́въ, и҆ всѧ̑ ны̀ спасѐ.

Пре­по­доб­ный Тит чу­до­тво­рец жил в кон­це VIII – на­ча­ле IX ве­ка. С са­мо­го ран­не­го дет­ства воз­лю­бил он Гос­по­да Иису­са Хри­ста, от­верг­нув су­е­ту мир­скую и пре­зрев по­хоть пло­ти. До­стиг­нув от­ро­че­ско­го воз­рас­та, пре­по­доб­ный Тит по­сту­пил в об­ще­жи­тель­ный мо­на­стырь – ки­но­вию, где был сна­ча­ла по­слуш­ни­ком, а по­том ино­ком. Он про­хо­дил тес­ный и труд­ный, но бла­го­дат­ный мо­на­ше­ский путь, с тер­пе­ни­ем и сми­ре­ни­ем очи­щая ду­шу по­сред­ством доб­ро­де­те­лей, по­сте­пен­но вос­хо­дя к ду­хов­но­му со­вер­шен­ству. Сту­дий­ский мо­на­стырь близ Кон­стан­ти­но­по­ля, где про­вел дол­гие го­ды в мо­на­ше­стве пре­по­доб­ный Тит, ос­но­ван был еще в се­ре­дине V ве­ка при­быв­шим из Ри­ма в Кон­стан­ти­но­поль вель­мо­жей по име­ни Сту­дий.

Мо­на­стырь был зна­ме­нит мно­ги­ми по­движ­ни­ка­ми бла­го­че­стия, му­же­ствен­ным про­ти­во­сто­я­ни­ем ико­но­бор­че­ству, стро­гим об­ще­жи­тель­ным мо­на­стыр­ским уста­вом. Впо­след­ствии имен­но Сту­дий­ский устав ввел на Ру­си пре­по­доб­ный Фе­о­до­сии Пе­чер­ский. Усту­пив на­сто­я­тель­ным прось­бам бра­тии мо­на­сты­ря, пре­по­доб­ный Тит был ру­ко­по­ло­жен во пре­сви­те­ра и ру­ко­во­дил бра­ти­ей. Ве­ли­кая кро­тость, лю­бовь и ми­ло­сер­дие снис­ка­ли пре­по­доб­но­му Ти­ту до­стой­ную его име­ни сла­ву по­движ­ни­ка.

Гос­подь на­де­лил пре­по­доб­но­го Ти­та да­ром чу­до­тво­ре­ния. Во вре­мя неод­но­крат­но воз­об­нов­ляв­ших­ся го­не­ний на свя­тые ико­ны и их по­чи­та­те­лей пре­по­доб­ный Тит явил се­бя твер­дым и непо­ко­ле­би­мым ис­по­вед­ни­ком и за­щит­ни­ком ико­но­по­чи­та­ния. Оста­вив сво­им уче­ни­кам до­стой­ный об­ра­зец мо­лит­вен­но­го и пост­ни­че­ско­го жи­тия, пре­по­доб­ный Тит ото­шел ко Гос­по­ду в глу­бо­кой ста­ро­сти.

См. так­же: «Па­мять пре­по­доб­но­го от­ца на­ше­го Ти­та чу­до­твор­ца
» в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Преподобному Титу чудотворцу, иеромонаху.

Шрифт

15 апреля.

Кано́н. Гла́с 8.

Пе́снь 1.

Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Всего́ мя, страстьми́ плотски́ми лю́те угле́бша и истле́вша сластьми́, сокро́вище сы́й безстра́стия, Ти́те, моли́твами твои́ми спаси́.

Боже́ственное Ду́ха избра́ние, Бо́гу прине́слся еси́ от пеле́н ма́терних и Неискусому́жныя Богоро́дицы таи́нник и служи́тель бы́л еси́.

Яко воздержа́ния сла́дость сса́в, отри́нул еси́ го́ресть страсте́й, отону́дуже па́че ме́да и со́та, о́тче, наслажда́еши ду́ши на́ша.

Но́ваго я́ко Па́влова тя́ ученика́, Ти́те, восхваля́ем: о́наго бо ревни́тель подвиго́в показа́лся еси́, богоблаже́нне, и с ни́м венцы́ восприя́л еси́.

Богородичен:
Сло́во Безма́терне из Отца́, безо́тчее сие́ в после́дняя богому́жно родила́ еси́, еди́на Богома́ти, я́ко превы́шши всея́ тва́ри.

Пе́снь 3.

Ирмос: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ Све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Мѵ́ро освяще́ния от по́стнических, преподо́бне, арома́т, весьма́ сложи́лся еси́ в воню́ благоуха́ния Бо́гу.

Ору́жие — воздержа́ние и щи́т — моли́тву, преподо́бне, име́я при́сно, нача́ла тмы́, обличи́в, посрами́л еси́.

В зако́нех поще́ния поуча́яся, стра́сти погрузи́л еси́, я́коже други́я фараони́ты, пото́ком сле́з твои́х.

Богородичен:
Ми́лостива бы́ти мне́ молю́ при́сно, Влады́чице, Твои́ми моли́твами из Тебе́ Рожде́ннаго, в де́нь Су́дный.

Седа́лен, гла́с 1.

Пости́вся на земли́, я́ко безпло́тен, Ти́те, умори́л еси́ врага́ и низложи́л еси́ вку́пе собо́р ересе́й правосла́вными твои́ми уче́нии. Те́мже, дне́сь всесвяту́ю твою́ па́мять пра́зднующе, ра́достно воспева́ем тебе́ Возвели́чившаго.

Богородичен:

Упова́ние христиа́н, Пресвята́я Де́во, Его́же родила́ еси́, Бо́га, па́че ума́ же и сло́ва, непреста́нно моли́ с вы́шними си́лами пода́ти оставле́ние грехо́в на́ших все́х и исправле́ние жития́ ве́рою и любо́вию при́сно Тя́ сла́вящим.

КрестоБогородичен:

Нескве́рная Агница, Агнца и Па́стыря, пове́шена на древе́, ме́ртва зря́щи, пла́чущи, веща́ше, ма́терски восклица́ющи: ка́ко претерплю́ Твое́, е́же па́че сло́ва, Сы́не Мо́й, сни́тие и во́льныя стра́сти, Бо́же Преблаги́й?

Пе́снь 4.

Ирмос: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Гное́ние, блаже́нне, грехо́вное все́ оплева́л еси́ и стрело́ю воздержа́ния де́монския полки́ уязви́л еси́.

Чистоты́ жела́нием ду́шу уязви́в, те́пле после́довал еси́ Христу́ и вше́л еси́ в черто́г сла́вы, всеблаже́нне.

Яко цветни́к благоуха́ннейший и доброде́телей ра́й одушевле́н, воздержа́нием процве́л еси́, и́мже вся́ пита́еши, честву́ющия тя́.

Законополо́жника воздержа́ния и неле́стный о́браз кро́тости, я́ко Моисе́я тя́ и Дави́да, вои́стинну стяжа́вше вси́, о́тче, ублажа́ем.

Богородичен:
Херуви́м превы́шшу Тя́ и серафи́м, пое́м, Всенепоро́чная, Его́же бо трепе́щут вся́ческая, пло́тию Влады́ку носи́ла еси́ на объя́тиих Твои́х.

Пе́снь 5.

Ирмос: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Угаси́в вся́ стра́сти росо́ю подвиго́в твои́х, Ти́те блаже́нне, бога́тно вже́г огне́м любве́ и ве́ры воздержа́ния свети́льник, и просвеще́ние безстра́стия, и дне́ сы́н бы́л еси́.

Ве́ры гро́зд боже́ственным возде́ланием, о́тче, воспита́л еси́, и в точи́ла вложи́л еси́, и изгне́л еси́ боле́зньми воздержа́ния и, ча́шу испо́лнив духо́вную поще́ния, весели́ши сердца́ ста́да твоего́.

Претерпе́в до́блественне прило́ги и ра́ны неви́димых вра́г, показа́лся еси́ сто́лп терпе́ния, утвержда́я ста́до твое́ па́лицею боже́ственною на па́житех воздержа́ния и на воде́ воспита́я, блаже́нне.

Богородичен:
Яко приста́нище Тя́ вси́, сте́ну, и утвержде́ние, и предста́тельницу на́м, и к Ца́рствию непосты́дный вхо́д иму́ще, наде́жди на́шея не отпа́сти, мо́лимся, ма́терними Твои́ми мольба́ми, Всенепоро́чная.

Пе́снь 6.

Ирмос: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Разруши́в страсте́й мглу́ и мра́чную тму́, де́нь восто́ка и све́т во стезя́х твои́х возсия́л еси́, преподо́бне, от мно́гих по́двиг и бе́д, су́щих по ве́ре.

Весьма́ изступи́л еси́ к Бо́гу жела́нием воздержа́ния, ми́р оста́вив, и миродержа́теля восхи́тил еси́, богоприя́тне, преми́рнаго Ца́рства наслажде́ние.

Собра́л еси́ в души́ боже́ственное бога́тство Ду́ха: непоро́чную моли́тву, чистоты́ целому́дрие, бде́ние спротяже́нное, воздержа́ния боле́зни, и́миже до́м позна́лся еси́ Бо́га.

Ве́щи до́льния, му́дре, прете́кл еси́ ху́дость, невеще́ственною же моли́твою у́м впери́л еси́ и вы́шняго прия́тия насле́дник яви́лся еси́ жития́ соверше́нством.

Богородичен:
Зачала́ еси́ вои́стинну Боже́ственное Сло́во во утро́бе Твое́й и Сие́ преесте́ственно, Всенепоро́чная, родила́ еси́, Его́же моли́твами уми́лостиви от бе́д вся́ изба́вити рабы́ Твоя́.

Конда́к, гла́с 4.

Жития́ молву́ оста́вил еси́ и ти́хо, все́ житие́ твое́ пожи́в, му́дре, к Бо́гу преше́л еси́, чудоно́сне о́тче на́ш, Ти́те преподо́бне.

Пе́снь 7.

Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Не оскверни́вся грехми́, река́ воздержа́ния, о́тче, показа́лся еси́ на́м, стра́сти потопля́я и скве́рну очища́я вопию́щих ве́рно: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Ны́не с невеще́ственными ли́ки бесе́дуя, богоблаже́нне, и све́тлости вы́шняго гоще́ния непреста́нно наслажда́яся, уще́дри пою́щия: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Во испове́дании ве́ры, о́тче, пре́был еси́ невра́щен, Христа́ бо вообража́я пло́тию и напису́я, покланя́ешися и зове́ши: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Иису́са Влады́ки на телеси́, о́тче, нося́ я́звы, и мене́, уя́звеннаго стрело́ю велиа́ра, уврачу́й, зову́ща: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богородичен:
Па́че естества́ и сло́ва Влады́ку все́х чревоноси́ла еси́ и пита́еши от сосе́ц Твои́х, все́м благовре́менную уготовля́юща трапе́зу, Его́же приле́жно, Чи́стая, о на́с моли́.

Пе́снь 8.

Ирмос: Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и Ангельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Сто́лп тя́ вдохнове́н я́ко вои́стинну, и о́браз воздержа́ния, о́тче, стяжа́вше, вси́ твою́ па́мять честву́ем по до́лгу.

Ли́к ра́дуется мона́шествующих, и лику́ет преподо́бных собо́р и пра́ведных: вене́ц бо досто́йно с си́ми прия́л еси́.

Укра́шен доброде́тельми, в черто́зе неизрече́нныя сла́вы восклони́лся еси́, пе́снь воспева́я Христу́ во ве́ки вся́.

Оде́ждею свяще́нною оде́явся и соверша́я же́ртвы безкро́вныя, же́ртва прине́слся еси́ Бо́гу во ве́ки.

Богородичен:
Во утро́бе Твое́й су́щаго пре́жде Тебе́ заче́нши, Богома́ти Чи́стая Де́во, родила́ еси́ несказа́нно Бо́га и Царя́.

Пе́снь 9.

Ирмос: Чи́стую сла́вно почти́м, лю́дие, Богоро́дицу, о́гнь Божества́ прии́мшую во чре́ве неопа́льно, пе́сньми велича́ем.

Вра́чь неду́гующих во страсте́х от Бо́га показа́лся еси́, потреби́тель же, блаже́нне, и отгони́тель лука́вых де́монов, те́мже тя́ блажи́м.

Зе́млю я́ко тле́ния жили́ще оста́вил еси́, о́тче, и в зе́млю всели́лся еси́ кро́тких, и с ни́ми ра́дуешися, боже́ственныя наслажда́яся сла́дости.

Уста́в непоро́чен ве́ры и воздержа́ния о́браз иму́ще по́двиги твоя́, непреста́нно Зижди́теля в пе́снех велича́ем.

Дне́сь де́нь пра́здничный, созыва́ет бо Ти́т мона́шествующих стада́ на ликова́ние духо́вное и чрежде́ние и пи́щу нетле́нныя жи́зни.

Богородичен:
В Тя́ всели́выйся, Всенепоро́чная, роди́ся, Иже пе́рвее родонача́льным злонра́вно запе́нша, человекоуби́йцу низложи́в, и вся́ ны́ спасе́.

Церковь чтит память преподобного Тита Чудотворца

15 апреля. ПРАВМИР. Церковь чтит память преподобного Тита Чудотворца.

Преподобный Тит чудотворец с юных лет посвятил себя иноческой жизни. Подвизался он в IX веке близ Константинополя в Студийском монастыре, который был знаменит мно­ги­ми по­движ­ни­ка­ми бла­го­че­стия, му­же­ствен­ным про­ти­во­сто­я­ни­ем ико­но­бор­че­ству, стро­гим об­ще­жи­тель­ным мо­на­стыр­ским уста­вом.

Постническими подвигами, чистотой жизни и кротким нравом преподобный Тит заслужил общую любовь братии и по их просьбе был рукоположен во пресвитера. Во вре­мя неод­но­крат­но воз­об­нов­ляв­ших­ся го­не­ний на свя­тые ико­ны и их по­чи­та­те­лей пре­по­доб­ный Тит стал твер­дым и непо­ко­ле­би­мым ис­по­вед­ни­ком и за­щит­ни­ком ико­но­по­чи­та­ния.

За добродетельную жизнь он удостоился от Бога дара чудотворения. Святой отошел ко Господу в глубокой старости.

Похожие статьи
Церковь чтит Киево-Братскую икону Божией Матери
Река вынесла икону к берегу Подола в Киеве
Церковь чтит память Святого мученика Иустина Философа
Святой с детства отличался глубоким умом, любовью к наукам и горячим стремлением к познанию Истины
Церковь чтит память святого мученика Ермия
Мощи святого мученика подавали многочисленные исцеления
Самое читаемое
Весь год нельзя, на Троицу можно
Что в этот день приходится рассказывать батюшке о некрещеных и самоубийцах
Троицкая вселенская родительская суббота в 2019 году – 15 июня
Это поминовение усопших ведет свое начало со времен апостольских
Троица в 2019 году: на какое число она выпадает?
После Воскресения Господня Его ученики непрестанно жили ощущением праздника
Темы дня
Суд о другом человеке даст мне только слепоту. А любовь к нему – приоткроет Бога
День рождения Церкви – с надеждой на встречу
Украденные поколения. Почему пора положить конец эре детских домов
Сирот все больше в странах третьего мира
Семь лет за похищение своих детей. История русской матери в Америке
Четыре ошибки Богданы Осиповой, которые привели ее в тюрьму

Дорогой читатель!

Поддержи Правмир

Помогаем
«Раньше «бегала» в коляске, а сейчас могу задохнуться в любой момент!»
Спецпитание усваивается легче, чем обычная пища
Новости СМИ2
Мы в соц.сетях
Facebook
Vk.com
Twitter
YouTube
Instagram
Odnoklassniki
Ссылка на основную публикацию